top of page
Search
  • biankamegyeri31

Campus

Aberystwyth campusában az a nagyon jó, hogy minden egy helyen van. Maguk az épületek és az összes kollágium 5, max 10 percre van egymástól, ami nagyon megkönnyíti az órákra bejárást ( persze kevésbé, ha városban laksz és minden nap fel kell sétálnod a campusra, de még így is max 15-20 percet vesz igénybe, plusz járnak fel buszok azt hiszem ilyen 1£-ért, ha valakinek nagyon nincs kedve aznap hegyet mászni).

Én pszichológiát hallgatok, és ugyan van külön Pszichológia Épület, de soha egy órám nem volt még ott tartva és ahogy más, állandó pszichológia szakos hallgatóktól hallottam, nekik sem ezalatt a pár év alatt, ami elsőre fura volt, de itt a legtöbb szakon nem abban az épületben vannak az óráid, amilyen szakra igazából jársz is, ami elsőre zavaró kicsit, mert meg kell jegyezni az összes kis épületet egyesével, mert nyilván minden óra más-más épületben is van, de ehhez elég hamar hozzá lehet szokni, a kis távolság miatt pedig az épületek közt könnyen el lehet igazodni és hogy őszinte legyek én az itteni 2 órámmal jobb ha nem is panaszkodom inkább.

Az egyetem régi épülete, melyet 1872-ben alapítottak, a városban, a part mentén helyezkedik el. Ezt tanításra már egyáltalán nem is használják, inkább a turistalátványosságok közé sorolható és amúgy elég szép:


A campushoz tartozik még az egyetemnek a könyvtára, a Hugh Owen is, ahova általában járnak tanulni a diákok, de ami nagyon jó Aberystwyth-ben még, hogy itt található Wales Nemzeti Könyvtára is, ami a campus területén található, nagyon szép óriási épület, ami ráadásul a tengerpartra is néz. Sajnos még nem látogattam meg, előtte sétálgattam már max, de ahogy egyre jobban beindul (mindkét:') ) suli, úgy majd biztosan fogok időt keríteni rá.


Addig is pár kép róla kívülről, és a kilátásról a könytár előtt:





A campus területén található az Arts Centre is, amelyben állandó és ideiglenes kiállítások vannak, emellett pedig rendszeresen vetítenek filmeket és adnak elő színházi darabokat, amik a koliban lakóknak általában ingyenesek.



Ettől nem messze pedig a Sports Centre is megtalálható. Azt imádom ebben az egészben, hogy igaz, hogy a koli drága, de ha az ki van fizetve onnantól egy csomó szolgáltatás ingyenes és így a kollégiumban lakó diákok számára az egyetem területén található konditerembe járás is ingyenes, plusz a megrendezett csoportos órák is, mint például a jóga, zumba, pilates. Annyi, hogy egy online felületen mindig előre kell időpontot foglalni, de ez kb. 2 percet vesz igénybe és ha közbejön valami bármikor le is mondható. A csoportos órákra már jóval előtte érdemes foglalni, mert amúgy (nem meglepő módon, mert nagyon jók) hamar elkapkodják őket és a vírus miatt most kisebb létszámmal vannak megtartva.

A Sports Centre magába foglalja nem csak a kondit, hanem foci-és futópályát is és jó helyet nyújt az egyetemi sport societyk számára (amiről későbbi posztban lesz szó). Az ingyenes órák és a kondi mellett pedig lehet igénybe venni fizetős szolgáltatásokat is, mint például az uszodát, annak óráival, mint pl. triathlon úszás, aqua fit stb., emellett a szaunát, falmászást meg még sok mást. Az alkalmak előtt mindig be kell csekkolni az Abercard-oddal, ami kb. egy ilyen diákigazolvány minden ottani diáknak, amivel tudnak menni a Sports Centre-be, a könyvtárba, de azt kell hordaniuk órákra is, mert azzal igazolod katalógusban a jelenléted, ami bátraknál azt jelenti, hogy becsekkolsz a falon lévő eszközzel és el is mész haza, de én személy szerint 3. héten (főleg, hogy előző héten nem mehettem suliba, mert az egész kolim egyszerre lett covidos, beleértve engem is) még mindig túl lelkes vagyok, hogy bejárhatok az itteni órákra, úgyhogy ilyet nem játszunk.

Az Arts Centre és a Sports Centre között van kb. még a Student Union, ami a legtöbb (már amiket nem a városban lévő pubokban rendeznek) közösségi rendezvénynek ad teret. Ott került sor a Refresher's Fair-re is, ami a Refresher's Week része volt, év elején és a mostani félév elején, ahol a különböző societyk mutatkoznak be. Amúgy az SU jó hely, hogyha nincs semmi más dolga az embernek be lehet ülni csak simán is a kávézó/közösségi részlegre.

Az egyetem területén több, az egyetem által üzemeltetett kávézó, kajálda is található, például a Nosh Da, Ta Med Da, Starbucks stb., amiket az egyetem nagyon ajánl, bár én inkább preferálom akkor már a városban lévő kicsi kávézókat, de egyszer-kétszer ezek se rosszak:)

20 views0 comments

Recent Posts

See All

Egyetem, kurzusok

Az elején 2 impressive fact, hogy a padovai egyetem ebben az évben lett 800 éves, a másik pedig, hogy a világon először itt diplomázott le nő. Ez a poszt inkább azoknak lesz érdekes, akik pszichológiá

Post: Blog2_Post
bottom of page