top of page
Search
  • biankamegyeri31

Egyetem, kurzusok

Az elején 2 impressive fact, hogy a padovai egyetem ebben az évben lett 800 éves, a másik pedig, hogy a világon először itt diplomázott le nő.

Ez a poszt inkább azoknak lesz érdekes, akik pszichológiára járnak, de az olasz kurzusról is tudok kicsit beszélni.

Padova egyteme a pszichológia karáról híres, az erasmusosok 3/4-e is pszichós (illetve német), szóval akárhányszor megkérdezték erasmusos eseményeken mit tanulunk (kb az összes itteni barátom is ugyanúgy pszichológiát tanul) annyira nem lelkesedtek már be tőle, tekintve, hogy minden 2. ember ezt a választ adta. Itt basicnek számítunk:')

Mint Aberben is, itt is 2 órám van, plusz az olasz kurzus, ami nem számít bele a minimum teljesítendő kreditek közé, ami 15. Szerencsém volt, mert az egyik órámat, a Psychology of health and stresst be tudtam váltani az otthoni Egészségpszichológiára. Ez az óra 12 kredites, ezért elég volt mellé még egy, hogy meglegyen a 15, illetve az egész online van, kétféle vizsgázási lehetőséggel: vagy nem csinálsz semmit félév közben és félév végén az egész anyagból egy vizsga személyes jelenléttel, vagy 6 kicsi beadandó a félév során (nem megerőltető feladatokkal) és decemberben egy online vizsga a maradék tananyagból. Én az utóbbit választom, már 5 beadandón túl vagyok és egyikre sem kellett különösebben több időt szánni, úgyhogy egy 12 kredites tantárgyhoz képest meglepően könnyű a teljesítés. A 12 kredit mint kiderült azért van, mert két tanár tartja a kurzust, ezért tanáronként 6 kredit, tehát a szám nem a kurzus nehézségét jelöli szerencsére.

Azt fontos megemlíteni, hogy a nyelvkurzuson kívül egyik órámnál sem volt kötelező jelenlét, nem vezetnek nyilvántartást róla ki jár be és ki nem, ránk bízzák az egészet. Az olasz esetében sem szigorú, a félév során 7 alkalmat lehet maximum kihagyni, ami szerintem elég sok.

Másik pszichós tárgyként az elején egy Psychology of inclusion and social sustainability nevű tárgyat vettem fel, de amennyira jól hangzik a címe annyira volt rossz. Már két óra után úgy voltam vele, hogy én ezt nem, úgyhogy helyette felvettem egy másikat, Risk prevention and wellbeing promotion among youth címmel, amivel azóta is nagyon meg vagyok elégedve:) A teljesítése elsőre kicsit soknak tűnt, meg nem olyan kellemesnek, mert a vizsga előtt 2 csoportos prezentációt is be kell mutatni, ami közül az egyiken már túl vagyok, nem volt vészes, de azért a csoportos előadások sosem lesznek a kedvenceim, a másik pedig a következő hetekben várható. Az első alkalommal csak 2-en voltunk igazából a kis csoportunkban, úgyhogy ilyen 5-10 percet adtunk elő egyenként, de a mostani alkalommal ilyen 10-12-en leszünk a csoportban, ezért 2 percnél többet kétlem, hogy bárki szerepelni fog, annyi időt pedig mindenki kivészel valahogy. A két csoportos előadás és az utánuk lévő vizsga adják ki a jegyet. Annak ellenére, hogy ez a teljesytés és dolgozni kell év közben rajta bevállaltam, mert úgy éreztem ez a tanár nagyon értékes tudást ad és érdekes dolgokról beszél az órákon, ráadásul egy nagyon realisztikus módon.

Az olasz kurzusra később lehetett jelentkezni, mint a sima órákat felvenni, ezért is ment a versengés, mint minden másért is itt. Előtte ki kellett tölteni egy tesztet, hogy lássuk milyen szinten van az olasz tudásunk.

Én őszintén akkor kezdtem el olaszt tanulni legelőször, mikor megtudtam, hogy felvettek Padovába. Viszont akkor eléggé nekiálltam és valahogy mire kiértem sikerült feltornáznom magam egy A2-es szintre (ajánlom az Italian in 3 months c. nyelvkönyvet, én abból tanultam, szerintem jó). Az olasz azt hiszem 1 vagy 2 héttel később kezdődött mint a suli általánosságban, és heti 2x vannak órák. Azonos szinteken is számos időpontból lehet választani a hétvégén ( Ha valaki ugyanezen a szinten jön ajánlom Elena Duso óráját, Venezia a neve a csoportnak most és nagyon aranyos nő tartja, én egyáltalán nem bántam meg, hogy hozzá vettem fel). Sajnos elég sok óránk elmaradt, 2-3 mikor a tanárnő covidos lett, plusz viszonylag sok az iskolai szünet 1-1 napra ilyen meg olyan ünnepségek miatt. Eredetileg december vége felé írtuk volna meg a vizsgát és fejeztük be volna a kurzust, de a sok kimaradás miatt januárban kell pótoljuk őket és a vizsga is január közepe-végére tolódott:/

Ami a fejlődést illeti, én pont A2 szinten voltam, ezért úgy érzem nem terhel meg ez az óra, de közben érzem a fejlődést is, tanulok új kifejezéseket, nyelvtanozunk és beszélgetünk. Nagyon fontos része szerintem, hogy olaszul van, a tanárnő végig olaszul beszél és nekünk is olaszul kell, ami az elején picit rémisztő volt, de meglepően hamar hozzászoktam és azért meg tudja dobni kicsit az önbizalmat már maga az a tény is, hogy megértem, amit a tanárnő mond órákon:) Az órákon a Volentieri tankönyveket használjuk.

A kurzus végén lesz egy vizsga, aminek a részleteit nem tudom pontosan, többszörös választás, nyelvtan, illetve egy kis írásos rész is lesz benne fixen, minimum 60 pontot kell elérni a 100-ból a teljesítéshez.

Olaszországban 0-30-ig megy a pontozás, ahhoz hogy átmenjen valaki azt hiszem 18 pontot kell elérni. A vizsgaidőszak január végén kezdődik kb. február végéig és minden tárgyból van egy időpont januárban, illetve egy februárban. Emellett néhány tárgynál jellemző, hogy tartanak egy előrehozott vizsgaalkalmat decemberben. Ha az első nem sikerül újra lehet próbálni a második alkalommal.

Amúgy összességében elég megosztott a véleményem a Padovai oktatással, egyetemmel kapcsolatban, szerintem emiatt a nagy hírnév miatt, ami a pszicho szak kar körül van és, hogy milyen régi az egyetem, elég nagy elvárásaim voltak, de 2/3 óra nem ütötte meg ezt a szintet, ha csak ezeket nézném nem szeretnék itt tanulni, viszont a 3. (a risk prevention) nagyon jó, ha csak ezt nézném, akkor viszont megérné. Viszont ehhez az is hozzájön, hogy ez csak 3 óra az összesből, ezért az egész oktatásra nem tudok véleményt mondani, elég lutri milyen órákat fog ki valaki. Aberben csak két órám volt (illetve az elején beültem egy 3.-ra is, de végül csak kettőt vettem fel), de mind nagyon professzionális volt és nagyon gyakorlatias tudást adtak, úgyhogy én az ottani órákat jobbra értékelném, de megint csak hangsúlyozom, hogy lehet ott pont a jobbakat fogtam ki, tehát lehet ha teljes időben tanulnék ott más lenne a véleményem.


12 views0 comments

Recent Posts

See All

Hasznos tippek, tanácsok

Szóval idáig kb. csak az utazásokat osztottam meg veletek, amik biztosan élvezhetők meg izgik voltak, de most így összefoglalásképp kicsit szerettem volna adni néhány tippet is, megosztani, amit én fé

Post: Blog2_Post
bottom of page