top of page
Search
  • biankamegyeri31

Lakhatás

Amit a Padovába való költözésem során megtanultam, az az, hogy soha nem lehet elég korán elkezdeni szállást keresni. de komolyan, ami stresszt átéltem (és velem együtt sokan mások) a lakáskeresés során, azt senkinek nem kívánom.

Áprilisban kaptam meg az értesítést, hogy felvettek és azt hiszem júniusban kezdtem el szállást keresni. Vagyis júniusban már nézelődtem, de még nem írogattam embereknek a szállásokkal kapcsolatban. Júliusban viszont már tényleg intenzíven ráálltam, de az már későnek számított. Itt hozzá kell tenni, hogy Olaszországban az egyetem októberben kezdődik, tehát 4-5 hónappal előtte nem éreztem elkésve magam.

Ugye Aberben koliban laktam, ahova igen könnyű volt bekerülni (bár minden pénzemet el is vitte), itt viszont a koli ironikusan nagyon olcsó, csak bekerülni kb. esélytelen. Padova nagyon népszerű Erasmus hely és ha jelentkezel, nagy eséllyel fel is vesznek, csak aztán az van, hogy az egyetem több diákot fogad, mint amennyit elbír szállásolni, ezért sokan nem találnak szállást és inkább lemondják az Erasmust.

Nem túlzok, ha azt mondom, legalább 1000 Erasmusos van itt. A kolit először az európán kívülről érkező diákoknak ajánlják fel, ami érthető, de aztán utána az összes európából érkező diákra hagynak 25 helyet (!) és versenyeztetnek érte ki kattint rájuk gyorsabban. Szóval ha szar a neted vagy pont nem érsz rá abban a pillanatban lefoglalni, a kolit elengedheted. Nekem sem jött össze, egy barátnőm nagyon szerencsés volt, neki igen. Ha esetleg összejönne havonta max 250 euró, de közös szobákkal. Én ennek kétszeresét fizetem, de saját szobáért.

Még egy nem túl előnyös dolog a koliban, hogy a jelentkezés rá július vége felé zajlik, tehát ha nem kerülsz be, addigra már az albik is nagyon megfogyatkoznak, szóval én nem támaszkodnék egyedül a kolira, én azért próbáltam meg, mert akkor még mindig nem volt hol laknom.

Az albérletek 200-500 euró közt mozognak kb. Az egyetem küldött még az elején egy listát, ahol érdemes nézelődni:


Személyes tapasztalataim ezzel:

A camplus college nagyon drága, nem tudom mennyire éri meg. Az erasmusu, erasmusplay, uniplaces, illetve a housinganywhere hasonló oldalak, mire én néztem már semmi nem volt rajtuk, leszámítva 1-1 nagyon drága helyet. Néha-néha megjelenik egy újabb hirdetés, érdemes többször ránézni, hátha szerencsétek lesz. Ahol még esetleg lehet találni az a bakeca, idealista, illetve immobiliare.

A legjobb viszont, ha facebook csoportokban kerestek, én is ott találtam a sajátomat, viszont nagyon sok a scammer, nagyon figyelni kell, mert nem egy storyt hallottam már, hogy lehúzták őket, esetleg el is jött Padovába és a beköltözéskor jött rá, hogy átverték. Szóval óvatosnak kell lenni, mindig kérni videóhívást stb., de szerintem azért ki lehet küszöbölni.

A másik, hogy az olaszok nem nagyon beszélnek angolul, ezért lakáskeresésnél is jól jön az olasz tudás. Én el nem tudom mondani, hogy összesen hány emberre írtam rá, napi 10-re biztosan, konkrétan minden hirdetésnél írtam, amit csak megláttam, már-már mániákus szintbe ment át az egész. Szerintem 10-ből 1 írt vissza általánosságban és legtöbbször azt a választ adva, hogy minimum 1 évre adnak ki. És amúgy szerintem minden létező csoportban benne voltam, ami Padova, illetve környéke fb-on, mivel sokan nem Padovában foglalnak szállást végül, hanem a környező kisebb településeken, vannak akik esetleg Velencében, Vicenzában.

Nagyon nagy szerencsém volt 1)hogy végül találtam és 2) hogy Padovában találtam szállást. Amikor ezt az albit találtam épp szokásosan frissítgettem a fb csopikat és pár perce rakták fel, már volt rajta pár komment, de azért így is elsők közt írtam a landlordnak, aki 1 órával később már le is vette a hirdetést, mivel már írtak elegen neki. Végül megegyeztünk, de nem azt a szobát kaptam meg, amit hirdetett, mert azt másnak adta oda, hanem a sajátját, amit nem hirdetett, mert eleinte nem volt bizti, hogy kiadja, mert ő is Erasmusra ment pont erre az időre.

Szerintem azzal jártok a legjobban, ha ilyet találtok és olyan diákok helyét veszitek át, akik ugyanúgy Erasmusra mennek. Persze ilyen hirdetéseket nehezebb kifogni és óriási a versengés értük és hát nem a legbíztatóbb, ha egy poszt alatt már ott szerepel túlzás nélkül 60 komment, ki lehet találni az esélyeidet belőle:/

Na de a kis rant és kétségbeejtés után azt is szeretném hangsúlyozni, hogy bár nehéz és stresszes, de nem lehetetlen! A PTE-ről 5 embert vettek fel, ebből 4-en jöttünk ki végül, annyira nem rossz arány.

Szóval ha felvettek, kezdjétek el hamar a keresését és sok kitartást hozzá<3

10 views0 comments

Recent Posts

See All

Egyetem, kurzusok

Az elején 2 impressive fact, hogy a padovai egyetem ebben az évben lett 800 éves, a másik pedig, hogy a világon először itt diplomázott le nő. Ez a poszt inkább azoknak lesz érdekes, akik pszichológiá

Hasznos tippek, tanácsok

Szóval idáig kb. csak az utazásokat osztottam meg veletek, amik biztosan élvezhetők meg izgik voltak, de most így összefoglalásképp kicsit szerettem volna adni néhány tippet is, megosztani, amit én fé

Post: Blog2_Post
bottom of page