top of page
Search
  • biankamegyeri31

Padova


Szóvaal... 3 hónap ittlét után szeretnék elkezdeni írni Olaszországról is.

Wales után még nem akartam visszamenni Magyarországra, ezért újra jelentkeztem Erasmusra. Nem Olaszország volt a tervem, csak 3.-ként szerepelt a listámon, de az első kettőre gondolom elég nagy túljelentkezés volt és én már voltam Erasmuson, úgyhogy azok nem jöttek össze.

Mindenesetre nem bántam meg, mostanra otthonosan berendezkedtem Padovában.

Őszintén Padováról nem is nagyon hallottam ezelőtt, azon kívűl, hogy a PTE-n népszerű Erasmus hely. Kis infó róla:

Padova Észak-Olaszországban helyezkedik el. Én autóval jöttem ki a szüleimmel, ami kb. egy 7 órás út volt, nem túl vészes és így legalább több cuccot ki tudtam hozni magammal, mint mikor Aberbe mentem repülővel.

Az elhelyezkedése nagyon ideális, nagyon hamar el lehet jutni csodás helyekre, Velence fél, Verona pedig 1 órányira van tőle, úgyhogy konkrétan bármikor el lehet utazni bármelyikbe. Ezt elsőre fel sem tudtam fogni, nagyon szerencsésnek éreztem magam, azt nézve, hogy Aber olyan kis elszigetelt volt, hogy ha nem akartam egy vagyont költeni a vonatra, akkor 8 órás utakat kellett megtennem, ami konkrétan megegyezik azzal az úttal, amit Magyarországról Olaszig tettem.

Padováról mindenki azt mondta nekem előtte, hogy kicsi hely, de én őszintén egész életemben még ennél is kisebb helyeken éltem, úgyhogy mikor odaértem engem sokkolt, hogy nagyobb, mint amire számítottam, mint amit mondtak nekem. De ez csak a kezdeti meglepődés volt, igazából nagyon hamar ki lehet ismerni és miután a fő részét, a centrumot és pár utcát tud az ember, már olyan mintha az egészet ismerné és máris nem tűnik olyan óriásinak.

Padovában található Európa második legnagyobb parkja, Prato della Valle, ami tele van Padovához kötődő személyek szobraival. A kikötés, hogy valaki felkerüljön a szobrok közé, hogy a személynek valahogy kapcsolódnia kell Padovához, már elhunyt, illetve férfinak kel lennie:/ Mostanra vannak törekvések, hogy végre egy nő is lassan felkerüljön, de még legalább egy évet kell várni, hogy ez megtörténjen. Ezen a kis kellemetlen információn kívül a tér tényleg nagyon szép.




Amit nagyon szeretek benne, hogy minden szombaton van vásár, ahol mindent

is lehet kapni, de én a virágos rész miatt megyek oda, nagyon szép növényeket árulnak jó áron, már 4 növényt vettem, amit senki ne kérdezzen meg hogy fogok majd hazavinni:')


Az első hónapban, mikor mentünk pont az egyik hétvégén került sor Padovában az Aperol festivalra (nyilván). Padovában az aperol nagyon alap ital, kb. mindenki azt issza, ha beülsz egy kávézóba a nap bármelyik szakaszában láthatsz embereket aperolozni. Ez részben azért is van, mert a régióban nagyon olcsó, a szokásos minimum 10 eurós koktél árak helyett az aperol 3-5 euróért kapható mindenhol Padovában. Az első pár

hónapban mi is átvettük a szokást, de őszintén mostanra ez azért nem olyan jellemző már, pár hónap után szerintem meg lehet unni, de ha a helyieket kérdeznénk kétlem, hogy ők is ezt a választ adnák.

Az aperol fest igazából annyiból állt, hogy behoztak egy óriáskereket Pratora, ahova fel lehetett menni egy karszalaggal, amit akkor kapsz, ha a városban szétszórt aperolos helyek közül vásároltál egy italt.



és a kerékből látszódtak a hegyek is:

A Pratotól induló út a via Roma-ba vezet, ami Padovában a legnépszerűbb utca. Főleg kávézókkal, fagyizókkal, ruhásboltokkal, illetve bárokkal van tele.

Az egyetemnek hosszú története van itt, ebben az évben ünnepelte 800. évét!

A képen a jogi kar épülete látható, a Palazzo Bo, amiért kicsit irigykedem a jogot hallgatókra, ez a legszebb egyetemi épület és egyben a legrégibb is. A via Roma-ból kiérve jutunk el ide. Az egyetem épületei szét vannak szórva a városban, a pszichológia kar a Portello-nál található, aminek a neve a Porta Portello-ból ered, ami a Padovában lévő folyót (aminek btw még mindig nem tudom a nevét) szeli át. Érdekes módon az éjszakai élet is itt a legaktívabb, Padovában a szerda az az este, amikor a diákok kimennek inni, bulizni és ilyenkor általában a Portellonál találkoznak vagy esetleg a Piazza dei Signori-n.

A videó vagy a Piazza della Frutta-n vagy a Piazza delle Erbe-n készült, én azt most meg nem mondom melyiken, a kettő nagyon közel van egymáshoz és kb. ugyanúgy néznek ki. Ezeken rendszeresen van gyömülcs-és zöldséges vásár.


Padova másik híressége még a botanikus kert (Orto Botanico), ami szintúgy több száz éves. Legelőször az orvosi egyetemnek hozták létre kísérletezésre, különböző növények vizsgálatára, majd kiterjesztették. Az elején még megtalálható az eredeti rész, amit az egyetemnek hoztak létre, különböző növények kis ültetvényeivel, ami így néz ki:

Emellé pedig építettek egy üvegházat, különböző éghajlaton megtalálható növényekkel:



Jó hír, hogy Unipd diákoknak ingyenes a belépő!

Az utolsó képen látható épületből több is van Padovában, szétszórva mindenhol

hasonló katedrálisok vannak, a leghíresebb a Sant' Antonio, ami az Orto Botnico közelében van, a legnagyobb pedig a Santa Giustina, ami a Pratoval szemben helyezkedik el:


Még megemlíteném emellett Padova legnagyobb parkját is, a Parco Irist, ami mellett lakom (és ami miatt nagyon szerencsésnek érzem magam). Igaz, hogy a központtól messzebb van, de nagyon jó, hogy akármikor lemehetek a parkba és van mellettem egy ilyen szép zöld terület, én egyáltalán nem bánom, hogy kicsit kijjebb van. A kedvencem benne, hogy van középen egy tó, ami tele van teknősökkel:)



Az ESN pikniket is itt rendezték meg egyszer.

Néhány kép még Padováról:


Kilátás a via Roma-n elhaladva:



3 views0 comments

Recent Posts

See All

Egyetem, kurzusok

Az elején 2 impressive fact, hogy a padovai egyetem ebben az évben lett 800 éves, a másik pedig, hogy a világon először itt diplomázott le nő. Ez a poszt inkább azoknak lesz érdekes, akik pszichológiá

Hasznos tippek, tanácsok

Szóval idáig kb. csak az utazásokat osztottam meg veletek, amik biztosan élvezhetők meg izgik voltak, de most így összefoglalásképp kicsit szerettem volna adni néhány tippet is, megosztani, amit én fé

Post: Blog2_Post
bottom of page