Search
  • biankamegyeri31

Cardiff

Ismét egy 3 napos kirándulásra került sor és most Cardiffban, Wales fővárosában!

Szállást egy airbnb-s oldalon találtunk itteni árakhoz képest hihetetlen olcsón két éjszakára a belvárosban. Autóval mentünk, ami Aberből kb. 2,5 órás út.

Cardiff-nál kicsit meglepődtem, hogy tipikusan úgy néz ki, mint minden más nagyobb angol város, azt hittem valamivel "walesiesebb" lesz, amin csak azt értem, hogy nem annyi piros téglás épület és több zöld terület.

Van egy fő utcája, ahol a legtöbb bolt, pub, étterem van, ezen kívül pedig kifelé haladva kevésbé jómódú övezetek vannak, ahol átsétáltunk, hogy elérjünk az öbölbe.

Első nap amúgy Mowgli Street Foodban ettünk, ami szép is volt, az étel nagyon jó és egyből belvárosban, úgyhogy ajánlani tudom.

Az öbölbe utolsó nap mentünk, mert első nap elég zuhis idő volt, utána pedig végig múzumoztunk és várat, illetve parkot néztünk.

Nekem általában mindenhol a parkok a kedvenc programjaim, az Egyesült Királyságban ezekből pedig lehet nagyon szépeket találni és azt hiszem az eddigiek közül a Cardiff-i felkerült most a kedvenceim listájára, talán a legszebb, amiben a UK-ben voltam eddig (Nottinghammel szoros versenyben). A park neve Bute Park mellesleg és a várból egyenesen kisétálva lehet eljutni oda. A vár is szép, de őszintén 15 percnél többet nem töltöttünk ott és ha nem veszel jegyet, hogy felmenj a toronyba nagyon nem is érdemes. Ami kicsit furcsa, de eléggé dob a városon, hogy a vár a város közepén helyezkedik el, a főutcáról be lehet sétálni. Néhány kép a várról és a parkról:

A nap további része a múzeum-ból, Cardiff marketből állt, illetve este benéztünk néhány pubba.

A múzeum egész jó, a természettudományos része annyira nem nyűgözött le, de a szépművészeti már jobb, legjobbnak a fotós kiállítás termet mondanám. És mint mindenhol az Egyesült Királyságban, itt is ingyenes a múzeum, leszámítva néhány fizetős ideiglenes kiállítást.

A market is a központban van, kétemeletes aranyos piac, főleg élelmiszerekből áll az alsó rész, a felső pedig igazából egy hosszú, eladó lemezekből álló sor, ami nekem nagyon tetszett.

Mivel hétköznap mentünk és viszonylag korán mentünk ki pár közeli koktélbárba, ezért nagyon nem tudok beszámolni arról, hogy az éjszakai élet milyen Cardiffban. A bárok nagyon tetszettek, de lehet csak mert happy hourban mentünk és 1ért 2 koktélos akciókat kaptunk, ami sose rossz, főleg nem az itteni koktéláraknál (ilyen 10 font körül mozognak, ami durván 4500 ft, szóval igazából ilyen happy hour-ökben Magyarországi árakon kapok meg kettőt, nem ittenieken, de ha bárki azt tervezi, hogy ide jön megsúgom, hogy pát hét után már nem fogtok váltogatni font és forint közt fejben, nagyon értelme sincs, a legtöbb dolog drágább itt kérdés nélkül, de hát ez van, attól még ennyibe kerülnek és ugyanúgy meg kéne vennem őket, ha kiszámolnám, hogy most forintban ez mennyi, úgyhogy személyes tapasztalat, hogy szimplán nem éri meg számolgatni). Szóval így kicsit üres volt minden, de még így is jó volt. Viszont azért megnézném egy forgalmasabb péntek este milyen. Philharmonicsban és Dirty Martiniben voltunk, mindkettő elég jó volt, ajánlom őket.

Az utolsó napra tehát az öböl maradt, ami egy sor bárból áll és változatosság kedvéért ott is egész este koktéloztunk (ez a része már sajna önköltséges az erasmusnak, de ilyen mininyaralásokkor néha azért meg lehet engedni). Amúgy az öböl is elég szép, bár a hozzá kivezető út nemigazán, tekintve, hogy át kell jönni néhány kevésbé kellemes negyeden a városban.

Uccsó nap pedig csak kb. délig maradtunk és egy nagyon szép reggelizőhelyet

fogtunk ki a belvárosban, ami a kedvencem lett ott, azt hiszem The cosy place vagy valami ilyesmi volt a neve.

Összességében Cradiff jó hely egy hétvégi programnak, de élni nem hiszem, hogy élnék ott, és igaz, hogy volt néhány jó programunk, de a harmadik napon már úgy éreztük az összes látványosságot kivégeztük és nagyon nem maradt mit csinálnunk. De egészében nézve szupi nyaralás volt, nagyon megérte:)

8 views0 comments

Recent Posts

See All

Egyetem, kurzusok

Az elején 2 impressive fact, hogy a padovai egyetem ebben az évben lett 800 éves, a másik pedig, hogy a világon először itt diplomázott le nő. Ez a poszt inkább azoknak lesz érdekes, akik pszichológiá