top of page
Search
  • biankamegyeri31

Flatm8s

Az uccsó bejegyzés magáról a koliról szólt, de gondoltam érdemes megemlíteni a lakóit is picit.

Igazából már teljesen fel voltam készülve, hogy az egyetem nézi kit kivel rak össze egy házba, hogy legalább egy dolog legyen közös, az órák, amikre járnak vagy hogy teljes időben tanulókról van-e szó vagy olyanokról, akik csak egy félévre jönnek = azt hittem erasmusosokkal leszek, de ha nem is velük, legalább pszichosokkal. Ez a hiedelmem addig tartott még meg nem érkeztem és ki nem derült, hogy rajtam kívül mindenki brit és mindenki (mind az 5!) lakótársam már szeptember eleje óta itt van, szóval már jól ismerik egymást és én vagyok az egyetlen újonc. A legtöbben Bristol vagy Birmingham környékéről valósiak. Mondanom sem kell, hogy ez azért rakott némi stresszt rám, mert ha újakkal vagy és ők sem ismernek senkit, akkor nyilván ők is tesznek erőfeszítést, hogy megimerjenek, de ha már itt vagy egy fél éve és vanak barátaid, ismered a helyet stb., annyira nem fogod megerőltetni magad. Szóval ez kicsit nyugtalanító volt, de szerencsém volt, mert a lakótársaim mind elég arik és azzal is, hogy nem egyszerre érkeztek meg, hanem először 3-al, aztán pár nap múlva még 1-el és 1-el találkoztam, így csöppet fokozatosabbra sikerült.

Azt gondolná az ember, hogy jó, nekem már csak itt volt hely, érthető, sok a diák blabla, de mint utólag kiderült minden erasmusos barimat szétdobálták és mind hasonló helyzetben van, mint én. Azt is meg kell említeni, hogy ha az ember koliba megy arra számít, hogy majd a kolistársaival lesz nagyon jóba. Ezt itt több helyen is megfigyeltem, senkinél sem igaz. Én személyesen örülök, hogy 2 hét után már ilyen jó barátokat sikerült összegyűjtenem, de a lakótársaimmal (egy közös bulit leszámítva) csak néha-néha találkozok a konyhában. Olyankor azért beszélgetünk és szerencsére a megértéssel sose volt gond, egyiknek sincs túl erős akcentusa ahhoz, hogy ne értsem meg és úgy látszik az enyém is rendben van, mert rend szerint ők is értenek engem.

Kérdés az viszont, hogy ha nem itt vannak az erasmusosok, akkor hol?? Őszintén én az elején mást se próbáltam csak barátkozni, ami sikerült is, viszont csak helyiekkel (helyiek alatt igazából vagy azt értem, hogy britek vagy hogy teljesbe járnak ide egyetemre és már évek óta itt vannak. Itt nincsenek igazi helyiek, mert ez a város konkrétan az egyetem körül forog és ide mindenki tanulni jön, majd utána el is megy, úgyhogy itt nem nagyon találkozhatunk olyanokkal, akik itt nőttek volna fel.), aminek persze megvannak a maga előnyei (tudják hol vannak a jó helyek, hol érdemes vásárolni, a környéken milyen településeket kell megnézni stb., aminek köszönhetően mire erasmusosokkal találkoztam eléggé képben voltam mindennel), de mégis ez a program azért arról is szól, hogy a hozzád hasonlóan csak egy félévet itt töltő, tehát (nagyjából) ugyanazt megtapasztaló emberekkel is megismerkedj és együtt fedezzétek fel a helyet. Szóval én próbálkoztam, de sehol senki és egy egész hét eltelt (ez kevésnek hangzik, de olyan sűrű napok voltak, hogy sokkal többnek érződött), mire megtaláltam őket, ráadásul csoportostul. Az egy elég jó este volt.

21 views0 comments

Recent Posts

See All

Egyetem, kurzusok

Az elején 2 impressive fact, hogy a padovai egyetem ebben az évben lett 800 éves, a másik pedig, hogy a világon először itt diplomázott le nő. Ez a poszt inkább azoknak lesz érdekes, akik pszichológiá

Post: Blog2_Post
bottom of page