top of page
Search
  • biankamegyeri31

Koliii

Szóval az első bejegyzés után vagy egy hétig semmit nem is írtam, pedig folyamatosan történik valami és rengeteg topikom van már mostanra, amiről írhatnék és kicsit úgy is vagyok vele, hogy annyi minden történt, hogy kezdenek halványulni a legelső események és jönnek helyükre az újak. Ezért is nagyon szuper szerencsés most, hogy már az első hét után sikeresen covidos lettem (az összes lakótársammal plusz az új barátaimmal együtt szolidaritásból) és a karatén alatt most lesz időm végre picit folytatni a storytimeokat.

Szóval a szállás: Aberystwyth campusa nagyon egybe van szedve és a legtöbb épület és a kolik is mind sétatávra vannak egymástól. Az egyetem 6-7 féle kollégiumot kínál, azokon belül is több opció elérhető. Az egyetemi kollégiumokban általában az első/másodéves hallgatók szoktak lakni, a felsőbbévesek inkább a városba költöznek, ahol szintén (mivel az egész város az egyetemhez illeszkedik) rengeteg lakást lehet találni a belvárosban, nagyon közel minden kis bolthoz és nem utolsó sorban a parthoz is. Emellett vannak a partmenti szállások, ahol szintén főleg diákok (főleg 3.éves vagy mesteres diákok) szállnak meg általában, de ezek amolyan utolsó opció lakások, mert igaz, hogy a kilátások isteniek, mivel konkrétan tényleg a tengerparton vannak, de ha ősszel vagy télen van ott az ember a viharok nagyon meg tudják nehezíteni az ottlétet. Én ugyan nem voltam előző félévben, de több embertől is hallottam, hogy akkora viharok voltak, hogy a lakások emeletes ablakaiig felcsaptak a hullámok és a diákokat evakuálni kellett, úgyhogy nem ajánlom, ha bárki ebben gondolkozott volna. De azért beszúrok egy képet róluk, mert elég szépek:

(ezen a képen pont nem azok vannak, de a legtöbb a part mentén még színes is)


De térjünk át most az én kolimra yay. Jelentkezésnél annyit lehet megjelölni, amennyi koli van és a kívánt sorrendbe kell állítani őket (ami nálam úgy nézett ki, hogy legolcsóbbtól legdrágábbig). Sajnos a legolcsóbba már nem kerültem be, ami valószínűleg azért volt, mert a második félévben érkeztem és az ilyenkorra már tele van, de no para, mert nem is a legdrágább jutott csak, hanem kb. közepes árban vettek fel a Pentre Jane Morganbe (innentől csak PJM), amit amúgy "student village"-ként is ismernek, ami egy ilyen nagy cuki terület, ahol a házak végig kanyargós utak mentén helyezkednek el egy zöld területen és tényleg olyan nagyon, mintha valami kis külön falu lenne. Így néz ki:

Iszonyat édes, valami 100+ házikó van benne, mind full ugyanolyan és az elhelyezkedésükben nincs sok logika, ezért nem nehéz elveszni benne, illetve az első napokban visszatalálni a sajátodhoz.


nMagához a kolihoz feljutni egy kész edzés, mivel mind a kollégium, mind az egész campus magasan helyezkedik el, egy óriási domb(/hegy?) tetején, de ezt ellensúlyozva viszont iszonyat szép a kilátás mindenhonnan! Mivel a szüleimnek pont nem volt kedvük buszozni (a 40 percre lévő szállástól), ezért 2db 20kg-os bőrönddel még több móka az egész. Szóval pro tipp: buszozzatok. Még csak egy hete vagyok itt, szóval még kellően lelkes ahhoz, hogy minden nap legyalogoljak a városba és vissza, ezért még nem buszoztam, de azt hiszem 1£-ba kerül a jegy, ami egyáltalán nem vészes, de lehet taxit is fogni, ami ilyen 5£, szóval ha találtok embereket, akikkel utaztok elosztva egyáltalán nem nagy összeg. Plusz akinek van jogsija+kocsija esetleg, a kolinál minden ház előtt van bőven elég parkolóhely, ami benne van az árban (ha jól tudo, Szóval miután feltoltuk az óriási bőröndjeimet a hegyre átvettem a kulcsom az Accomodation Office-nál, majd elfoglaltam az új otthonom. A PJM-nél úgy van, hogy minden lakásban 6-an laknak. Mindenkinek minden itteni koliban, nem csak PJM-ben külön szobája van, ami amúgy nagyon meglepett (és megnyugtatott is azért) a magyar kolikhoz képest, ahol esélytelen, hogy saját szobád legyen (btw én otthon albiban laktam, saját szobában, úgyhogy tényleg nem vagyok hozzászokva a másokkal egy szobában lakáshoz, úgyhogy ez így pont jó is). A fürdő és a konyha persze közös használat alatt áll, de még ez is nagyon jó, mert 2 fürdő jut 6 emberre, egy a földszinten, egy pedig az emeleten elhelyezve az egyikben zuhannyal a másikban pedig káddal ellátva. Én még szerencsésebb is vagyok, mert a szobák úgy vannak elosztva, hogy 4 van felül és 2 lent, és én a lentiek közül kaptam az egyiket, tehát kb. egy emberrel osztozok rajta (aki btw nagyrészt itthon sincs, úgyhogy igazán nem panaszkodhatok). A konyhánk is elég nagy, van a közepén egy asztal 6 székkel, 2 óriási hűtő, rengeteg tároló és a rendes kuka mellett szelektív hulladékgyűjtők és élelmiszer-hulladék tároló is, ami nagyon bíztató. Az alap konyhafelszerelések pl. vízforraló, mikro stb. már megvoltak, viszont evőeszközöket, tányérokat stb. mind magadnak kell biztosítani, ahogy ugyanez érvényes a szobára is, vannak tárolók, kislámpa, egy pinboard, amihez már egy hete kerestem pineket a városban, mire rájöttem, hogy van otthon a konyhában egy doboznyi...ups, de például ágynemű egyáltalán nem, ezért amint lepakoltuk a cuccokat, már mentünk is beszerzőkörútra (itt megjegyzés, hogy az egyetem állít össze egy listát kimenetel előtt arról, hogy mit hozz, mit hagyj otthon (pl gyertyát nem szabad hozni, ilyesmik), bár úgy gondolom nem minden feltétlenül szükséges arról a listáról, és belinkelnek egy oldalt is (UniKit), ahonnan ezeket ilyen összeállított csomagokban tematikák szerint be lehet szerezni, de úgy voltam vele, hogy ennél olcsóbban megkapom ha a városban veszek valahol). Evőeszközt meg minden ilyen kisebb dolgot, de azt hiszem a huzatokat is mind Poundlandben vettem pár fontokért, a párnákat, takarót pedig Marks&Spencer-ben. Takarítóeszközök szerencsére voltak egy másik külön tároló szobában, seprűvel, felmosóval és persze Henry-vel együtt:) Attól kicsit tartottam, hogy a szobám túl pici lesz, mert azért mégis csak egy koliszobáról van szó és nem tudom hova rakni a hatalmas bőröndjeimet, de a szobám mellett volt a lakásban egy üres tároló szoba, ahova beállítottam őket, viszont amúgy még ha az nem is lett volna akkor is simán elfértek volna a szobában, anélkül, hogy útban lennének, ami elég jó. A szobákban mind van radiátor, de elég fura időközönként működik, ezért elég lutri mikor fogok épp megfagyni és mikor nem, de eddig nem vészes azért. Amikor beköltöztem ki kellett tölteni egy online Inventory Form-ot a szoba, illetve a lakás állapotáról (amiből nyilván csak a szobát csináltam meg, mert a lakás részt már elfelejtettem, de sebaj a rendszer automatikusan beadja egy hét után és úgy értelmezi mintha semmi kár nem lenne sehol) egyesével végigmenve mindenen, ami csak van benne, hogy jó állapotban vannak e és amúgy nekem full szét volt törve a kislámpám dugója, amikor megérkeztem és elég impresszív volt, hogy a kitöltés után másnap már arra értem haza, hogy a lámpa ki lett cserélve egy új darabra. Szóval piros pont a kolinak, bár gondolom ennyi pénzért alap, hogy figyeljenek ilyenekre.

Maga a koli területén (tőlem kb 2 percnyire) található a Lounge, ami minden kolin belül van, egyfajta központi épület, ahol elv szocializálódni járnak az embik, bár nekem azt mondták inkább csak tanulni szoktak ott, gyakorlatban sajna nem tudom, oda még nem látogattam el. A Lounge mellett pedig van egy mosoda, azt hiszem egy mosás ilyen 2£, de mivel említettem, hogy mennyi cuccal jöttem, ezért gondolom nem meglepő, hogy egy hét alatt még mosni sem voltam.

Amúgy emellett egyéb érdekességek, hogy a kolinak van egy iszonyat édi cicája, aki minden egyes alkalommal be akar szökni a házba mikor a közelben van, plusz azoknál a házaknál, melyek az erdőhöz közelebb vannak (sajni az enyém nem) lehet látni nyuszikat is, plusz néha random lovagolnak emberek a házak közt, ami elsőre meglepett, de mostanra kezdek hozzászokni ehhez is. Ennyit az állatos factekről.

Mikor beköltöztem amúgy az íróasztalon egy ilyen starter pack-el vártak, amibe raktak térképet a koliról és a campus területéről, egy csomó teát, plusz tejet hozzá (no judgements pls, de mostanra átszoktam a teát tejjel ivásra, tudom undorító, de megesik legjobbakkal is) egy csomag tortillát, cukrot, kávét, egy sim kártyát (aminek nagyon örültem, mert tudtam, hogy mindenképp kell szereznem egyet és ezzel megspóroltak plusz egy teendőt) és egy féléves bérletet a helyi focimeccsekre(?). Szóval mindent, ami kell egy egyetemistának.

Most pedig még néhány olyan csodás kép a koliról, mint például a sirályokkal telenőtt háztetők vagy a kolit jelző tábla, ami valamiért úgy néz ki, mint egy sírkő:














38 views0 comments

Recent Posts

See All

Egyetem, kurzusok

Az elején 2 impressive fact, hogy a padovai egyetem ebben az évben lett 800 éves, a másik pedig, hogy a világon először itt diplomázott le nő. Ez a poszt inkább azoknak lesz érdekes, akik pszichológiá

Post: Blog2_Post
bottom of page