top of page
Search
  • biankamegyeri31

Nottingham

A kövi utazásom, ami már a tavaszi szünet alatt történt Nottingham-be vezetett, aminek nagyon örülök, mert az egyik kedvenc helyem lett UK-ben.

A tavaszi szünet itt, az otthoni 5 napossal ellentétben egy egész hónapot jelent, április 1-től 28.-áig egyáltalán nem voltak óráim, ami óriási mennyiségű szabadidővel egyenlő és a legtöbb erasmusos ilyenkor utazza ki magát. Én csak ezt és még két kisebb tripet ejtettem meg, de ezekkel nagyon meg vagyok elégedve plusz így, hogy a többi részét tanulással töltöttem most a tanulmányaimmal is elég jól állok és valószínűleg kicsit tovább maradok, mint a többi erasmusos, úgyhogy nekem is lesz még időm kiutazni magam.

Az út oda is kb 7-8 óra, mint ahogy Londonba is, annyi különbséggel, hogy ennél nem végig kell utazni, hanem sajnos mivel Aberből nem járnak olyan szerencsésen a buszok (napi 1) Birminghamben várnom kellett az átszállásra kb 2 órát, ami szerintem nem rossz, mert legalább kicsit ki lehet szállni a buszból, én jobban szeretek így utazni, mint egybe lenyomni azt a 8at. Aki tippekért olvassa az oldalt annak azt tudom ajánlani, hogy a Unidays nevű oldal diákoknak 15%ot ad National Express jegyekre, ami több mint a semmi, arra figyeljetek, hogy a kupont csak úgy lehet felhasználni, ha legalább 3 nappal indulás előtt veszed a jegyet.

Most valamivel előbb érkeztem meg, mint mikor Londonba mentem és annyira fáradt-kikészült sem voltam, úgyhogy alapból jobban indult az egész út. Jó hír ismételten, hogy a barátnőmet mentem alapból meglátogatni, úgyhogy szállásért megint nem kellett fizetnem (legjobb spórolási mód, ha vannak ismerőseid helyeken, akiknél alhatsz esküszöm) és ezúttal egy hétvége helyett 4 napra mentem.

Első dolog ami nekem feltűnt (de úgy látszik csak nekem, mert mikor másoknak említettem, akik ismerik a helyet nem nagyon értették miről beszélek), hogy Notts szerintem elég tiszta és modern, legalábbis én mindig Bristolhoz hasonlítok minden nagyobb angliai várost mert 1)én ott kezdtem ezt az egészet, az volt az első, amit láttam és 2)tökéletes példája kb minden más városnak Angliában. Szóval ahhoz és Birminghamhez hasonlítva, amik jobban tükrözték ezeket a volt iparváros aestheticeket Notts nagyon szép és zöld és tiszta:)

Először szokásos programok: lemezbolt, könyvesbolt.


Másra nagyon nem volt energiám, úgyhogy az első napra ennyit hagytunk. Másnap pedig csak városban járkáltunk össze-vissza, hogy kicsit lássam milyen és később pedig az egyetem campusán vezetett körbe a barátnőm, ahol most tanul.





Oké kezdjük ott, hogy az egyetem maga olyan mint egy park kb, plusz van egy hatalmas tava sok madárral, főleg kacsával és az egész hely tele van nyuszikkal meg mókusokkal. Emellett nagy területen helyezkedik el és maguk az épületek is szépek szerintem. Én kicsit elfogult vagyok Aberrel kapcsolatban, mert nagyon szeretem az itteni egyetemem, úgyhogy nem mondom, hogy a Notts-i szebb, mint az itteni, inkább hogy más, mondjuk a táj teljesen más, például a Nottingham-i nem helyezkedik el egy óriási domb tetején és nem néz a tengerre, de van tava és parkja úgyhogy mindkettő win-win, kinek melyik tetszik jobban. Az igaz, hogy modernebbnek valószínűleg modernebb. A pécsivel inkább nem hasonlítom össze mert szavakba nem lehet önteni a különbséget sajnos, főleg a BTK-val:/

néhány kép Uni of Nottingham-ről, vagyis főleg a parkról:






Nem elég, hogy maga az egyetemi park gyönyörű volt, de valamiért óriási mázlim volt és két nap egymás után dupla szivárványt láttunk, úgy hogy szerintem évek


óta nem láttam szivárványt, tehát képzelhetitek mekkorát dobott rajta.

Másnap ismét csudijó program: park. Most a városi park az egyetemi helyett, amiben az a különleges, hogy tele van különböző, legalább 3 fajta őz/szarvas csordákkal, amik szabadon járkálnak a parkban, nincsenek elkerítve (néhányat leszámítva). Ha park akkor volt ismét tó is sok állattal és egy várat is láttunk, úgyhogy megvolt minden ami kell.










Igazából az ottlétem nagyrészt ezekkel telt, amik szerintem szupi programok és nagyon várom, hogy kövinek még többet lássak Nottinghamből:)

20 views0 comments

Recent Posts

See All

Egyetem, kurzusok

Az elején 2 impressive fact, hogy a padovai egyetem ebben az évben lett 800 éves, a másik pedig, hogy a világon először itt diplomázott le nő. Ez a poszt inkább azoknak lesz érdekes, akik pszichológiá

Post: Blog2_Post
bottom of page