top of page
Search
  • biankamegyeri31

Societies

Updated: May 10, 2022

Lehet, hogy ilyen pécsen is működik és csak én nem találkoztam vele korábban, de itt minden egyetem rendelkezik societykkel, amiket diákkörnek lehetne fordítani, igazából definiálni különböző egyetemi klubokként lehetne őket, melyek általában érdeklődési kör szerint szerveződnek. Abernek több mint 50 sport klubja és societyja van és a legjobb az egészben, hogy ha nem találsz olyat, ami megfelel az érdeklődési körödnek létrehozhatod a saját societydet! (Valószínűleg ezért van az, hogy olyan random societyk is vannak köztük, mint a Bee conservation vagy a Pirot society).

Az első héten amúgy a Refresher's Week keretében a Refresher's Fair-en néhányuk be is mutatkozik, de hogy őszinte legyek, azok amik engem érdekeltek pont nem voltak köztük. A societykbe lehet jelentkezni külsősként is, de általában itteni diákok szoktak, ők is működtetik őket. Ezért különböző tagsági díjak vannak és a diákoknak általában (ha nem is sokkal) kicsit olcsóbb. Az árak nagyon változóak, attól függően, hogy milyen fajtába lépsz be, mivel vannak olyanok, főleg a sport klubok, amik kicsit drágábbak a különböző felszerelések használata miatt. A szakok szerint rendeződött societyk, mint például a Psychology Soc is, amihez csatlakoztam mind ingyen vannak és nem csak pszichológia szakosok csatlakozhatnak, hanem nyitott mindenki számára. A szakonkénti felosztás mellett vannak szabadidős tevékenység, vallás, származás (magyarból olyan kevés van itt, hogy Hun soc-ot nehéz lett volna talánom, de asszem ebbe nem halok bele most az egyszer, plusz így is sikerült megismernem azt a kb. 5 magyar embert, aki itt lakik), politikai nézet stb. szerint is. Általában 0-30£ közt mozog az áruk. Amikben én vagyok azok közül a legolcsóbbak ingyenesek, az olyanok mint az Art Society (1£) vagy a Feminist Soc (3£) olcsóbbak, de például az Aerial Fitness (karika + rúdtánc) már ilyen 25 £ körül van, viszont jó hír, hogy ezeket egyszer kell csak megvenni és nagyon kifizetődőek, mert utána egész félévben tag vagy és rendszeresen rendeznek programokat. A sport kluboknak és másoknak, amik tevékenységet is foglalnak magukba nem csak pl egy tagságot mint a Psychology Soc, azok rendszeresen tartanak órákat, workshopokat, edzéseket hetente, de ezek mellett minden Soc hetente rendez social-okat is, amik általában közös kocsmázásból állnak valahol a városban.

Az a nagyon jó pluszban még ezekben, hogy iszonyat jó ismerkedési lehetőség. Pécsen saját tapasztalat, hogy általában a szaktársaiddal vagy jóban, másokat nehéz megismerni, itt viszont az embik, mivel itt kicsit össze-visszább van a tárgyfelvétel és nem egy adott órarend szerint tanul mindenki, mint nálunk, aki azonos szakra jár, ezért általában az emberek nem a szaktársaikkal vannak nagyon jóban, hanem az emberekkel, akiket a societykben ismertek meg vagy valahol órákon kívül. Igazság szerint annyi society van, hogy az a csoda ha valaki egynek sem a tagja. Leheetséges, hogy én egy picit túlzásba is estem az én mostanra összegyűjtött 8 tagságommal, de úgy voltam vele, hogy túl sok minden érdekel és egy félévet vagyok csak itt, úgyhogy muszáj mindent kipróbálni. Azt nem mondom, hogy azóta el is járogattam az eseményeikre, de ami késik nem múlik, szerencsére ennél az egyetemnél tényleg minden héten lehet válogatni bőven a programokból, úgyhogy mindig nyugtat, ha egyről épp lemaradok, valszeg pár napon belül már lesz is rendezve a kövi.

Én amúgy eddig amikhez csatlakoztam : az ESN, azaz Erasmus Student Network, amit mindenkinek ajánlok, aki erasmusosként érkezik ide, mert nemcsak hogy rengeteg erasmusost ismerhettek meg ezáltal, de szerintem ők az egyikek, akik leggyakrabban rendeznek eseményeket. Ezen kívül még a Feminist Soc, Art Soc, Photography, Psychology, ahogy már említettem, Student minds, ami a mentális egészséget promotálja a diákok közt, Aerial Fitness és Yoga Society tagja vagyok.

Nagyon érdekes programjaik, óráik vannak és mindig próbálnak valami újdonsággal előrukkolni, például a rúdtánc órán volt nemrég Valentin napi photoshoot vagy a Cocktail Soc tart ezen a héten egy adománygyűjtő hetet, a RAG (raise and give) Week-et, amin egy alapítánynak gyűjtenek pénzt, ami a szexuális abúzus áldozataira fordítja azt és ezért minden nap szerveznek progikat a héten sütivásártól, kocsimosástól kezdve karaoke esten át (amit a kedvenc pubomban szoktak megrendezni) Neon Foam Partyig, amik amúgy elég jók szoktak lenni és jó célra megy, úgyhogy szupi az egész.

Asszem ez már a végleges lista és többhöz nem fogok csatlakozni mostmár, de ezeken kívül rengeteg érdekes van még és nagyon jó érzés tud lenni olyan embik közt lenni, akiknek hasonló az érdeklődési köre mint neked, úgyhogy bárki aki gondolkodik nem csak Aber Uniban, de bármilyen más egyetemben, ahol vannak ilyenek, csak ajánlani tudom, hogy csatlakozzon!:)

A Societykről ennyit, de még annyi, hogy nagyon tetszik, hogy igaz, hogy ez nem egy óriási egyetem, de élet van benne bőven és tényleg mindig rendeznek valami programot, amivel fenntartják az egyetem kis közösségi életét. Első héten például emlékszem, hogy voltak különböző Meet&Greet-ek vagy Coffee&Walk-ok, amik az első esetében csak annyiból állnak (international, women és lmbtq+ meet&greet volt), hogy elmész rájuk és beszélgethetsz, ismerkedhetsz embikkel egy kávé vagy tea mellett, a második pedig ugyanez csak sétálva és közben várost is nézhetsz kicsit. Én ezeket is ajánlom, az egyik itteni barátnőmet a meet&greeten ismertem meg, szóval mindenképp megérte. Ilyen szempontból ez nagyon megnyugtató tud lenni, hogy mivel sok lehetőség van barátkozni, ha teljesen új is vagy és nem ismersz még senkit, ha eljárogatsz ezekre az eseményekre előbb-utóbb össze fogsz szedni barátokat. És ezt most nem elfogultságból, de nekem az a tapasztalatom, hogy Aberben az emberek iszonyat nyitottak és kedvesek feléd, ami mégjobban megkönnyíti az egész ismerkedős fázist.


30 views0 comments

Recent Posts

See All

Egyetem, kurzusok

Az elején 2 impressive fact, hogy a padovai egyetem ebben az évben lett 800 éves, a másik pedig, hogy a világon először itt diplomázott le nő. Ez a poszt inkább azoknak lesz érdekes, akik pszichológiá

Post: Blog2_Post
bottom of page